Türkiye’nin Otomotiv İhracatında Artış Sürüyor Türkiye’nin coğrafi konumu ve iş gücü potansiyeli sayesinde Avrupa pazarında önemli bir konuma sahip olan otomotiv sektörü, son dönemde dikkat çeken bir performans sergiliyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye’nin toplam ihracatı ocak-ekim döneminde geçen yıla kıyasla %3,2 artarak 216 milyar 383 milyon 305 bin dolara ulaştı. Bu dönemde…
Türkiye’nin coğrafi konumu ve iş gücü potansiyeli sayesinde Avrupa pazarında önemli bir konuma sahip olan otomotiv sektörü, son dönemde dikkat çeken bir performans sergiliyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye’nin toplam ihracatı ocak-ekim döneminde geçen yıla kıyasla %3,2 artarak 216 milyar 383 milyon 305 bin dolara ulaştı. Bu dönemde otomotiv ihracatı ise %6,5 artış göstererek 30 milyar 511 milyon 79 bin dolara yükseldi.
Otomotiv endüstrisinin en fazla ihracat yaptığı ülke 4 milyar dolar ile Almanya olarak kaydedildi. Almanya’yı sırasıyla 3,5 milyar dolarla Birleşik Krallık, 3,4 milyar dolarla Fransa, 2,7 milyar dolarla İtalya ve 2 milyar dolarla İspanya takip etti. Değer bazında ihracat artışında ise Birleşik Krallık öne çıktı.
İl bazında incelendiğinde, otomotiv sektöründe en fazla ihracat yapılan şehir yılın 10 ayında 7,8 milyar dolarla Kocaeli oldu. Aynı dönemde İstanbul’dan 6,9 milyar dolar, Bursa’dan 6,1 milyar dolar, Sakarya’dan 4,7 milyar dolar ve Ankara’dan ise 1,2 milyar dolarlık otomotiv ihracatı gerçekleştirildi.
2019 ve 2020 yıllarında salgın nedeniyle gerileyen otomotiv ihracatı, 2021 ve sonrasında hızlı bir toparlanma sürecine girdi. 2021’in ocak-ekim döneminde %19 büyümeyle 23,9 milyar dolara ulaşan otomotiv ihracatı, 2022 ve 2023 yıllarında da artarak 28,7 milyar dolara yükseldi. Bu durum, sektörün salgın sonrası dönemde ivme kazandığını gösteriyor.
Reklam & İşbirliği : [email protected]
Yorum Yap