TÜRMOB Genel Başkanı İrfan Hüseyin Yıldız, Gelir İdaresi Başkanlığı’nın 2021 yılında başlattığı e-Fatura zorunluluğuna ilişkin açıklamalarda bulundu. Yıldız, e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçişin sektörlere ve ciro limitlerine göre kademeli olarak gerçekleştirildiğini belirtti. 2025 yılı cirosu 3 milyon lira ve üzeri olan mükelleflerin en geç 1 Temmuz’a kadar e-Fatura sistemine geçiş zorunluluğu olduğunu vurguladı. Yıldız, e-Fatura…
TÜRMOB Genel Başkanı İrfan Hüseyin Yıldız, Gelir İdaresi Başkanlığı’nın 2021 yılında başlattığı e-Fatura zorunluluğuna ilişkin açıklamalarda bulundu. Yıldız, e-Fatura ve e-Arşiv sistemine geçişin sektörlere ve ciro limitlerine göre kademeli olarak gerçekleştirildiğini belirtti. 2025 yılı cirosu 3 milyon lira ve üzeri olan mükelleflerin en geç 1 Temmuz’a kadar e-Fatura sistemine geçiş zorunluluğu olduğunu vurguladı.
Yıldız, e-Fatura ve e-Arşiv uygulamasına geçiş zorunluluğu olan sektörleri açıklarken, akaryakıt, sigara, alkol imalatı ve ithalatı yapanlar, internet satış platformları, internet reklam aracıları, sebze ve meyve ticaretiyle uğraşan firmalar gibi belirli sektörlerde faaliyet gösteren şirketlerin de bu kapsamda olduğunu ifade etti. Ayrıca, SGK ile sözleşme imzalayan hastaneler, tıp merkezleri, oteller, şarj hizmeti verenler gibi sektörlerin de uygulamaya dahil olduğunu belirtti.
Mükelleflerin, GİB tarafından izin verilen özel entegratör kuruluşlara başvurabileceğini belirten Yıldız, e-Fatura ya da e-Arşiv faturalarını müşterilerine elektronik ortamda iletebileceklerini dile getirdi. Ayrıca kağıt fatura düzenlemeye devam eden işletmelerin Vergi Usul Kanunu’na göre cezalandırılacağını ve bu cezaların yıllık üst sınırının 2026 için 17 milyon lira olduğunu hatırlattı.
Yıldız, mükelleflerin zorunluluğa uyarak süresinde uygulamaya dahil olmalarının cezai işlemlerle karşılaşmamak adına önemli olduğunu vurguladı.
Reklam & İşbirliği : [email protected]